• Salon AR

    W Salonie AR znajduje się 5 prac w formule rozszerzonej rzeczywistości.
    Do pełnego odbioru prac niezbędny jest smartfon lub tablet z zainstalowaną darmową aplikacją Patchlab AR oraz słuchawki.

     

    JAK TO DZIAŁA?
    Gdy klikniesz w wybrany obraz, otworzy się on w trybie pełnego ekranu.
    Następnie otwórz aplikację Patchlab AR na telefonie/tablecie i skieruj kamerę na obraz – aktywowaną pracę zobaczysz na ekranie telefonu.

     

     

    Get it on Google PlayDownload on the AppStore

  • Praca stworzona przez Ryoichi Kurokawę – wirtuoza przenikania się dźwięku z obrazem, oparta jest na cyfrowych rekonstrukcjach materiału zarejestrowanego w ciągu ostatnich dwunastu lat na Bliskim Wschodzie i na Bałkanach przez Daniela Demoustiera – jednego z najlepszych fotoreporterów na świecie, relacjonujących konflikty i kataklizmy w ponad 100 krajach, dla telewizji takich jak BBC czy Channel 4. Obrazy przedstawiają różne punkty widzenia sytuacji związanych z danym konfliktem wojennym. Siatka graficzna jest medium, przez które widz może przyjrzeć się konfliktom toczącym się daleko od jego codziennego życia, tworząc unikalną, intymną relację między widzem a odległymi światami po drugiej stronie ekranu.


    Praca zrealizowana dla The Webby Awards, W3C i Web Foundation z okazji 25-lecia sieci World Wide Web
    Koncepcja, reżyseria, kompozycja, programowanie: Ryoichi Kurokawa
    Filmowanie i nagrywanie dźwięku: Daniel Demoustier
    Produkcja: Nicolas Wierinck
    Produkcja: Studio Ryoichi Kurokawa

  • Zbudowana na prostych systemach sprzężenia zwrotnego, które tworzą złożone tekstury zarówno w dźwięku, jak i obrazie, kompozycja audiowizualna „Ether” wiedeńskiego artysty ma odzwierciedlać wpływ pojawiania się na systemy mikro- i makroskopowe.

  • TTN-AR.01 jest częścią serii Tribute To the Noise, etapem podróży przez generatywny noise we współczesnej aranżacji audiowizualnej, w których przypadkowość jest eksplorowana poprzez uruchamianie wciąż na nowo unicestwianych krajobrazów. TTN-AR.01 prowadzi do szeroko zakrojonych badań nad potencjalnymi możliwościami noise`u. Początkowo niepożądany sygnał stał się czynnikiem generującym nieskończoną ilość danych, których procesy sprawcze są w ścisłej relacji z podmiotem samego badania.

    TTN-AR.01 w Salonie AR przejawia się w ulotnej postaci, widocznej tylko w rozszerzonej rzeczywistości, przypominając o możliwościach jakie tworzą spotkania na styku różnych światów.

  • Animacja oparta na reinterpretacji kontekstu oraz formy współczesnego dzieła szwedzkiej artystki Anny Uddenberg pt. “Dom Depot”. Autorka skupiła swą uwagę na zagadnieniach związanych z powszechnie praktykowaną w czasie pandemii zdalną formą pracy, na poczuciu domowego komfortu, ekonomii uwagi oraz nowych technikach eksploatacji pracownika, mając poczucie, że użytkowane meble są zaprojektowane niewłaściwie w stosunku do dzisiejszych oczekiwań. Jak mówi: “Przeprojektowałam więc Dom Depot, który może stać się pomnikiem z przyszłości dla tych, którzy zgadzają się na nienormowany czas pracy zdalnej, tym którzy mają tzw. “text neck”, tym co z niechęcią kończą Fortnite, tym którzy oglądają seriale taśmowo czy też tym którzy nie wrócili do biura po pandemii”.

  • Animacja stworzona z serii prac powstałych na bazie autorskich algorytmów graficznych. Podobnie jak w biegu sztafetowym ostatni obraz przetworzenia od jednego algorytmu jest przekazywany do następnego. Każdy może wygenerować skończoną ilość generacji. Algorytmy różnią się skutkami swoich działań lecz każdy z nich w zapętleniu czerpie tylko z tego co sam stworzył. Synergiczne połączenie wszystkich w jednym sekwencyjnym biegu zmienia wszystko i powoduje, że można dotrzeć do znacznie dalszych abstrakcyjnych przestrzeni.

  • Surrealistyczna podróż łącząca równoległe rzeczywistości, które sprawiając wrażenie podobnych do siebie, niczym lustrzane odbicie, różnią się od siebie, są odmienne i autonomiczne, mają swój porządek zdarzeń toczący się na własnych prawach i we własnym mikrokosmosie. Te dwie strony lustra są jak dwie perspektywy ludzkiej percepcji – z jednej strony obraz świata realnego, z drugiej oniryczny świat wyobraźni, myśli i snów.