-
KINO: Connected
Łącząc się z artystami, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji przez pandemię, przeznaczamy tę przestrzeń na pokaz selekcji krótkich animacji i eksperymentalnych form wideo, nadesłanych przez twórców podczas pandemii.
Siedem utworów, w których twórcy podejmują tematy m.in. przestrzeni i innych wymiarów (Land Of The Flats, TE-R), oglądania/podglądania i bycia oglądanym/podglądanym w sieci (Yours, The World’s, Adam Hsieh), pandemii dobitnie obnażającej dysfunkcję relacji człowieka z naturą (Pulse, Suman Kabiraj) czy tęsknoty za kontaktami społecznymi, podczas gdy skazani jesteśmy na bliską relację z ekranem (Companion, Jack Williams).
-
Utwór wiedeńskiego kolektywu TE-R, inspirowany powieścią Flatlandia, czyli kraina płaszczaków Edwina A. Abbotta, o dwuwymiarowej krainie, będącej wstępem do rozważań na temat wymiarów przestrzennych, traktowana przez niektórych jako esej matematyczny na temat czwartego wymiaru. W podobnym wszechświecie, figlarnie rozszerzonym o inne wymiary, umieszczony zostaje Land of the Flats autorstwa zespołu Andother Stage. Taniec i muzyka stają się nieodłącznymi częściami całości, instrumenty muzyczne są przedłużeniem ciała. Geometryczne kształty, wirtualne postaci z gier 3D i ludzkie ciała spotykają się w dialektycznej formie choreografii i kompozycji.
Obraz: TE-R
Dźwięk: Jorge Sánchez-Chiong
Występują: Brigitte Wilfing, Clara Frühstück, David Christopher Panzl, Jorge Sánchez-Chiong, Louise Linsenbolz, Samuel Toro Pérez, Sophia Hörman, Thomas WagensommererCzas trwania: 18’29
Pół-teledysk, pół-wizualizacja do singla promującego płytę “EGO” – projektu muzycznego “Krew”. Tak jak muzyka elektroniczna, animacja jest czysto estetyczną ekspresją form, które dopiero później zyskują subiektywne znaczenia poprzez swoją atmosferę i wizualne skojarzenia.
Czas trwania: 03’37
Wiersz wideo, który bada bardzo współczesne zagadnienie symulakrum (pozoru rzeczywistości) jakie tworzymy dziś, szczególnie w czasie pandemii, za pośrednictwem ekranów i jego wpływu na naszego postrzeganie i emocje. Autor koncentruje się na całkowitym zanurzeniu i zastanawia się, czy możliwa jest intymność za pośrednictwem komputera, zgłębiając takie zagadnienia, jak pragnienie dotyku, interakcje paraspołeczne i wpływ mediów audiowizualnych na ludzkie emocje.
Czas trwania: 8’54
Krótki film animowany o krwawo stłumionych demonstracjach przeciwko rządom wojskowej dyktatury generała Chun Doo-hwana w Gwangju w Korei Południowej 1979 roku. Protesty są wyciszane przez ogólnokrajowe media, demonstranci brutalnie pobici i rozstrzelani przez wojsko. Technika filmowania to połączenie animacji poklatkowej i techniki nagrywania kamerą w czasie rzeczywistym, którą Karla Kracht rozwinęła w ciągu ostatniej dekady.
Film powstał na zamówienie Choin Theatre Company w Seulu.Animacja, wideo, lalki, scenografia, kamera, dźwięk, montaż: Karla Kracht
Czas trwania: 07:03 minAnalogowy wideo kolaż, w technice łączącej obraz nagrany na taśmie 35 mm z cyfrowym, nagranym kamerą internetową. Film zestawia analogowe, kolorowe nagranie dmuchanej lalki erotycznej, symbolizującej seksualne uprzedmiotowienie, z z czarno-białymi nagraniami widzów z kamery internetowej oraz dźwiękiem maszyn produkcyjnych w tle. Bada subtelną interakcję między sferą prywatną i publiczną, oglądaniem i byciem oglądanym, dodatkowo poruszając temat płci i ról płciowych w skomercjalizowanym przemyśle erotycznym.
Adam Hsieh (director/performer)
Pablo Molina Petrovich (performer)
Channing Bickford (performer)
Jim Nagae (performer)
Mao Qingqing (performer)Czas trwania: 02:05 min
Abstrakcyjne wideo zbudowane z ruchomych obrazów odzwierciedlające refleksję autora na temat dysfunkcji relacji człowieka z naturą. Jak mówi autor: “Badania wskazują na to, że wylesianie i zabijanie dzikich zwierząt mają wpływ na rozwój chorób zakaźnych. Wiele osób zastanawia się, kiedy życie wróci do normy po kryzysie Covid-19. Czy nie powinniśmy zapytać raczej: czy możemy wykorzystać tę okazję, aby wyciągnąć naukę z własnych błędów i zbudować coś lepszego?”
Czas trwania: 01’00
Film krótkometrażowy, animacja, w której obrazy zostały stworzone przez sztuczną inteligencję w oparciu o krajobrazy z hiszpańskiego regionu Bajo Aragón i okładki gier wideo z lat 80.i 90.
Film przedstawia ewolucję mieszkańców tytułowej planety „Kepler-186F” i jest częścią większej całości wydanej w formie cyfrowej pt. „Memories of an IA”.Czas trwania: 02’00