Patchlab
  • O Patchlab
  • Program
    WYSTAWAPANEL DYSKUSYJNYPERFORMENS W GRZE WIDEOKINOSOL.AR.ISAVnocWARSZTATYKraków ARtourGALERIA 360°
  • artyści
  • Harmonogram
  • EN
  • O Patchlab
  • program
  • artyści
  • Harmonogram
  • EN

  • Dla mediów
  • Zespół
  • Archiwum
  • Kontakt

FacebookInstagramVimeoYouTube
  • Pulse | Suman Kabiraj  IND

    Abstrakcyjne wideo zbudowane z ruchomych obrazów odzwierciedlające refleksję autora na temat dysfunkcji relacji człowieka z naturą. Jak mówi autor: “Badania wskazują na to, że wylesianie i zabijanie dzikich zwierząt mają wpływ na rozwój chorób zakaźnych. Wiele osób zastanawia się, kiedy życie wróci do normy po kryzysie Covid-19. Czy nie powinniśmy zapytać raczej: czy możemy wykorzystać tę okazję, aby wyciągnąć naukę z własnych błędów i zbudować coś lepszego?”

    Czas trwania: 01’00

  • Kepler-186F - Recuerdos de una IA | Toñin Lizana  ES

    Film krótkometrażowy, animacja, w której obrazy zostały stworzone przez sztuczną inteligencję w oparciu o krajobrazy z hiszpańskiego regionu Bajo Aragón i okładki gier wideo z lat 80.i 90.
    Film przedstawia ewolucję mieszkańców tytułowej planety „Kepler-186F” i jest częścią większej całości wydanej w formie cyfrowej pt. „Memories of an IA”.

    Czas trwania: 02’00

  • KINO: Connected

    Łącząc się z artystami, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji przez pandemię, przeznaczamy tę przestrzeń na pokaz selekcji krótkich animacji i eksperymentalnych form wideo, nadesłanych przez twórców podczas pandemii. 

    Siedem utworów, w których twórcy podejmują tematy m.in. przestrzeni i innych wymiarów (Land Of The Flats, TE-R), oglądania/podglądania i bycia oglądanym/podglądanym w sieci (Yours, The World’s, Adam Hsieh), pandemii dobitnie obnażającej dysfunkcję relacji człowieka z naturą (Pulse, Suman Kabiraj) czy tęsknoty za kontaktami społecznymi, podczas gdy skazani jesteśmy na bliską relację z ekranem (Companion, Jack Williams). 

  • Land Of The Flats by Andother Stage | TE-R

    Utwór wiedeńskiego kolektywu TE-R, inspirowany powieścią Flatlandia, czyli kraina płaszczaków Edwina A. Abbotta, o dwuwymiarowej krainie, będącej wstępem do rozważań na temat wymiarów przestrzennych, traktowana przez niektórych jako esej matematyczny na temat czwartego wymiaru. W podobnym wszechświecie, figlarnie rozszerzonym o inne wymiary, umieszczony zostaje Land of the Flats autorstwa zespołu Andother Stage. Taniec i muzyka stają się nieodłącznymi częściami całości, instrumenty muzyczne są przedłużeniem ciała. Geometryczne kształty, wirtualne postaci z gier 3D i ludzkie ciała spotykają się w dialektycznej formie choreografii i kompozycji.

    Obraz: TE-R
    Dźwięk: Jorge Sánchez-Chiong
    Występują: Brigitte Wilfing, Clara Frühstück, David Christopher Panzl, Jorge Sánchez-Chiong, Louise Linsenbolz, Samuel Toro Pérez, Sophia Hörman, Thomas Wagensommerer

    Czas trwania: 18’29

  • Granit | Maciek Stępniewski  PL

    Pół-teledysk, pół-wizualizacja do singla promującego płytę „EGO” – projektu muzycznego „Krew”. Tak jak muzyka elektroniczna, animacja jest czysto estetyczną ekspresją form, które dopiero później zyskują subiektywne znaczenia poprzez swoją atmosferę i wizualne skojarzenia.

    Czas trwania: 03’37

  • Companion | Jack Williams  PL

    Wiersz wideo, który bada bardzo współczesne zagadnienie symulakrum (pozoru rzeczywistości) jakie tworzymy dziś, szczególnie w czasie pandemii, za pośrednictwem ekranów i jego wpływu na naszego postrzeganie i emocje. Autor koncentruje się na całkowitym zanurzeniu i zastanawia się, czy możliwa jest intymność za pośrednictwem komputera, zgłębiając takie zagadnienia, jak pragnienie dotyku, interakcje paraspołeczne i wpływ mediów audiowizualnych na ludzkie emocje. 

    Czas trwania: 8’54

  • 1980 - a silenced revolution | Karla Kracht  DE

    Krótki film animowany o krwawo stłumionych demonstracjach przeciwko rządom wojskowej dyktatury generała Chun Doo-hwana w Gwangju w Korei Południowej 1979 roku. Protesty są wyciszane przez ogólnokrajowe media, demonstranci brutalnie pobici i rozstrzelani przez wojsko. Technika filmowania to połączenie animacji poklatkowej i techniki nagrywania kamerą w czasie rzeczywistym, którą Karla Kracht rozwinęła w ciągu ostatniej dekady.
    Film powstał na zamówienie Choin Theatre Company w Seulu.

    Animacja, wideo, lalki, scenografia, kamera, dźwięk, montaż: Karla Kracht
    Czas trwania: 07:03 min

  • Yours, The World's | Adam Hsieh  AUS

    Analogowy wideo kolaż, w technice łączącej obraz nagrany na taśmie 35 mm z cyfrowym, nagranym kamerą internetową. Film zestawia analogowe, kolorowe nagranie dmuchanej lalki erotycznej, symbolizującej seksualne uprzedmiotowienie, z z czarno-białymi nagraniami widzów z kamery internetowej oraz dźwiękiem maszyn produkcyjnych w tle. Bada subtelną interakcję między sferą prywatną i publiczną, oglądaniem i byciem oglądanym, dodatkowo poruszając temat płci i ról płciowych w skomercjalizowanym przemyśle erotycznym.

    Adam Hsieh (director/performer)
    Pablo Molina Petrovich (performer)
    Channing Bickford (performer)
    Jim Nagae (performer)
    Mao Qingqing (performer)

    Czas trwania: 02:05 min

  • Pulse | Suman Kabiraj  IND

    Abstrakcyjne wideo zbudowane z ruchomych obrazów odzwierciedlające refleksję autora na temat dysfunkcji relacji człowieka z naturą. Jak mówi autor: “Badania wskazują na to, że wylesianie i zabijanie dzikich zwierząt mają wpływ na rozwój chorób zakaźnych. Wiele osób zastanawia się, kiedy życie wróci do normy po kryzysie Covid-19. Czy nie powinniśmy zapytać raczej: czy możemy wykorzystać tę okazję, aby wyciągnąć naukę z własnych błędów i zbudować coś lepszego?”

    Czas trwania: 01’00

  • Kepler-186F - Recuerdos de una IA | Toñin Lizana  ES

    Film krótkometrażowy, animacja, w której obrazy zostały stworzone przez sztuczną inteligencję w oparciu o krajobrazy z hiszpańskiego regionu Bajo Aragón i okładki gier wideo z lat 80.i 90.
    Film przedstawia ewolucję mieszkańców tytułowej planety „Kepler-186F” i jest częścią większej całości wydanej w formie cyfrowej pt. „Memories of an IA”.

    Czas trwania: 02’00

  • KINO: Connected

    Łącząc się z artystami, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji przez pandemię, przeznaczamy tę przestrzeń na pokaz selekcji krótkich animacji i eksperymentalnych form wideo, nadesłanych przez twórców podczas pandemii. 

    Siedem utworów, w których twórcy podejmują tematy m.in. przestrzeni i innych wymiarów (Land Of The Flats, TE-R), oglądania/podglądania i bycia oglądanym/podglądanym w sieci (Yours, The World’s, Adam Hsieh), pandemii dobitnie obnażającej dysfunkcję relacji człowieka z naturą (Pulse, Suman Kabiraj) czy tęsknoty za kontaktami społecznymi, podczas gdy skazani jesteśmy na bliską relację z ekranem (Companion, Jack Williams). 

  • Land Of The Flats by Andother Stage | TE-R

    Utwór wiedeńskiego kolektywu TE-R, inspirowany powieścią Flatlandia, czyli kraina płaszczaków Edwina A. Abbotta, o dwuwymiarowej krainie, będącej wstępem do rozważań na temat wymiarów przestrzennych, traktowana przez niektórych jako esej matematyczny na temat czwartego wymiaru. W podobnym wszechświecie, figlarnie rozszerzonym o inne wymiary, umieszczony zostaje Land of the Flats autorstwa zespołu Andother Stage. Taniec i muzyka stają się nieodłącznymi częściami całości, instrumenty muzyczne są przedłużeniem ciała. Geometryczne kształty, wirtualne postaci z gier 3D i ludzkie ciała spotykają się w dialektycznej formie choreografii i kompozycji.

    Obraz: TE-R
    Dźwięk: Jorge Sánchez-Chiong
    Występują: Brigitte Wilfing, Clara Frühstück, David Christopher Panzl, Jorge Sánchez-Chiong, Louise Linsenbolz, Samuel Toro Pérez, Sophia Hörman, Thomas Wagensommerer

    Czas trwania: 18’29

Your browser does not support html video playback.
Your browser does not support html video playback.
Your browser does not support html video playback.
Your browser does not support html video playback.
Your browser does not support html video playback.
Your browser does not support html video playback.
Your browser does not support html video playback.