LightScale II pływa przez wirtualny ocean niczym gigantyczny wieloryb, materializując środowiska, zdarzenia i interakcje użytkownika na swojej drodze. Instalacja generuje wrażenia dotykowe poprzez projekcje 3D na wielowarstwowych powierzchniach gazy. Konstrukcja kinetyczna składa się z 20-metrowej konstrukcji węglowej, zamontowanej asymetrycznie na jednopunktowym wsporniku.
Konstrukcja, w reakcji na dotyk swobodnie oscyluje w przestrzeni. System śledzenia ruchu w połączeniu z ultradźwiękowymi czujnikami rozpoznaje dotyk, położenie i ruch instalacji. Program do renderowania na żywo nakłada fizyczną konstrukcję na powiązane z rzutowanym miejscem i interaktywne informacje cyfrowe.
Projekt ma swoje korzenie w projekcie kunst und techink (R. Hartl, M. Janekovic, U. Rieger, H. Schroeder) w Berlinie pod koniec lat 90-tych. Wyposażony w najnowsze cyfrowe technologie przestrzenne, LightScale II rozwija się teraz w kierunku responsywnego narzędzia nawigacyjnego, które tworzy haptyczno-cyfrowe konstrukcje i materializuje narracje przestrzenne.
Projekt i koncepcja: Uwe Rieger
Programowanie: Yinan Liu; Pomoc techniczna: Karl Butler; Konstrukcja: C-TECH lmtd, Auckland, NZ
Inżynieria tekstylna: StructurFflex, Auckland, NZ
Produkcja tekstyliów: Nautilus Sails, Auckland, NZ
Z udziałem i grafiką: Don Aualiitia, Louise Burling, Anne Buttle, William Challacombe-King, Jamikorn Charoenphan, Catherine Cruz, Ying Feng, Alex Goh, Zijia Ge, Michael Hori, Taryn Korent, Alexei Matene, Emilio Ocampo, Inosia Paea, Patrick Sherwood, Clement Wilson, Celine Xiang, Levi Shim