arc/sec Lab

online online

Wirtualna wystawa arc/sec Lab prezentuje instalacje w skali 1: 1 oraz dokumentacje czterech projektów: LightWing II, LightTank, LightScale II i Singularity.
Immersyjne instalacje są częścią badań prowadzonych w pracowni Arc/sec Lab for Cyber-Physical Architecture and Interactive Systems na Uniwersytecie w Auckland w Nowej Zelandii, przez Uwe RiegerYinan Liu.

arc/sec Lab hub najlepiej oglądać na ekranie komputera w najnowszej wersji przeglądarki Firefox lub Chrome lub przy użyciu zestawu do VR.


LightWing

LightWing to instalacja kinetyczna połączona z mapowaniem trójwymiarowej projekcji. Tworzy wyjątkowe wrażenie dotykowe, zgodnie z kierunkiem działań pracowni arc/sec, skupionym na badaniu cyfrowego ulepszania struktury i materiału. W projekcie zastosowano zasady projektowania w różnych rzeczywistościach, wykorzystując technikę projekcji stereoskopowej na przezroczystej powierzchni. Struktura pod wpływem dotyku oscyluje w przestrzeni i generuje wrażliwe holograficzne konstrukcje światła.

Instalacja prezentowana na Ars Electronica 2019
Lentos Art Museum, Linz Austria, 5–9.9.2019

 

Projekt dźwięku: Kyung Ho Min
Wsparcie: Yan Li, Jacky Zheng <Zane Eggington

 


LightTank

LightTank to instalacja w rzeczywistości mieszanej (XR), która rozszerza strukturę ramy przestrzennej o holograficzne rysunki liniowe. Wykorzystując technikę projekcji stereoskopowej na przezroczystych ekranach, haptyczno-cyfrowa konstrukcja łączy się z otoczeniem i zaciera granice między dotykiem a wirtualnością. LightTank tworzy wspólnotowe, wciągające doświadczenie z intymną reakcją na odbiorców.

Projekt został opracowany przez arc/sec Lab for Digital Spatial Operations w School of Architecture and Planning na University of Auckland. Interfejs LightTank został opracowany we współpracy z Augmented Human Lab w Bio Engineering Institute. Pod kierunkiem doc. Profesor Suranga Nanayakkara.
AHLab koncentruje się na tworzeniu interfejsów człowiek-komputer jako naturalnych rozszerzeń naszego ciała, umysłu i zachowania.

Koncepcja projektu i opracowanie przez arc/sec Lab: Uwe Rieger i Yinan Liu
Rozwiązanie sensoryczne opracowane przez Augmented Human Lab: Roger Boldu, Heetesh Alwani, Haimo Zhang, Suranga Nanayakkara,
www.ahlab.org
Wsparcie: Celine Xiang
Produkcja tekstyliów :: Nautilus Sails Auckland


Singularity

Singularity jest wyjątkowym, interdyscyplinarnym doświadczeniem architektoniczno-taneczno-muzycznym, które zmienia nasze postrzeganie architektury jako statycznej konstrukcji w kierunku inteligentnie reagującego zachowania.

Projekt tworzy  przestrzeń typu Cross Reality. Duże holograficzne konstrukcje 3D pojawiają się w przestrzeni interaktywnie, widoczne bez konieczności stosowania jakichkolwiek dodatkowych urządzeń (gogle, ekrany, kaski itp.). Instalacja łączy program renderowania na żywo z systemem śledzenia ruchu i trójkątną konfiguracją projektorów oświetlających objętość cząstek mgły. W efekcie tworzy się przestrzeń haptyczno-cyfrowa 360 stopni, dokładnie zdefiniowana we wszystkich wymiarach, interaktywna i nadająca się do obcowania.

Trzech tancerzy wyposażonych w urządzenia śledzące ruch, wchodzi w interakcję z holografami. Publiczność i wykonawca doświadczają mieszania się fizycznego ruchu i danych poprzez przekształcanie łuków światła. Chmury danych stają się tunelami czasoprzestrzennymi, latawcami, wodnymi ścianami i strumieniami cząstek w odpowiedzi na taniec i dźwięk.
SINGULARITY został po raz pierwszy zaprezentowany w Q Theater w Auckland 2.11.2016.
Projekt powstał na nowo jako dwuczęściowy spektakl na festiwalu Ars Electronica w Linz w Austrii. W dniach 7-11.09.2017 odbyło się 10 pokazów pod tytułem „Drawing Spaces” i „Breathing Spaces”.

Dyrektorzy kreatywni: Uwe Rieger (architektura) i Carol Brown (choreografia)
Architektura interaktywna + programowanie: Yinan Liu
Grafika przestrzenna: Ying Miao
Muzyka: Jérome Soudan – Mimetic [F / Ch]
Projekt dźwięku: Russell Scoones
Wykonawcy: Zahra Killeen-Chance, Adam Naughton Solomon Holly-Massey
Konsultant ds. Oświetlenia: Margie Medlin

Projekt był wsparty przez Creative New Zealand


LightScale II

LightScale II pływa przez wirtualny ocean niczym gigantyczny wieloryb, materializując środowiska, zdarzenia i interakcje użytkownika na swojej drodze. Instalacja generuje wrażenia dotykowe poprzez projekcje 3D na wielowarstwowych powierzchniach gazy. Konstrukcja kinetyczna składa się z 20-metrowej konstrukcji węglowej, zamontowanej asymetrycznie na jednopunktowym wsporniku.

Konstrukcja, w reakcji na dotyk swobodnie oscyluje w przestrzeni. System śledzenia ruchu w połączeniu z ultradźwiękowymi czujnikami rozpoznaje dotyk, położenie i ruch instalacji. Program do renderowania na żywo nakłada fizyczną konstrukcję na powiązane z rzutowanym miejscem i interaktywne informacje cyfrowe.

Projekt ma swoje korzenie w projekcie kunst und techink (R. Hartl, M. Janekovic, U. Rieger, H. Schroeder) w Berlinie pod koniec lat 90-tych. Wyposażony w najnowsze cyfrowe technologie przestrzenne, LightScale II rozwija się teraz w kierunku responsywnego narzędzia nawigacyjnego, które tworzy haptyczno-cyfrowe konstrukcje i materializuje narracje przestrzenne.

Projekt i koncepcja: Uwe Rieger
Programowanie: Yinan Liu; Pomoc techniczna: Karl Butler; Konstrukcja: C-TECH lmtd, Auckland, NZ
Inżynieria tekstylna: StructurFflex, Auckland, NZ
Produkcja tekstyliów: Nautilus Sails, Auckland, NZ

Z udziałem i grafiką: Don Aualiitia, Louise Burling, Anne Buttle, William Challacombe-King, Jamikorn Charoenphan, Catherine Cruz, Ying Feng, Alex Goh, Zijia Ge, Michael Hori, Taryn Korent, Alexei Matene, Emilio Ocampo, Inosia Paea, Patrick Sherwood, Clement Wilson, Celine Xiang, Levi Shim

Proudly powered by WordPress | Theme & support by BS.